Inspirr

Jag återkommer till ungefär fyra bloggar regelbundet och jag återkommer till dem slaviskt.
Dessa bloggar är:
Varför då just dessa bloggar?
Enkelt.
De inspirerar mig. Ibland så mycket att det nästan gör ont. Många inlägg läser jag igenom flera gånger i följd. Gapar, häpnar, mysfnissar, fucking älskar att alla dessa texter bara ligger i cyberrymden och väntar på att få fucka upp mitt huvud på bästa tänkbara sätt.
Det är min favoritstund på dagen. Kommer hem efter skolan, ofta trött och med en lätt huvudvärk, sätter mig med en kopp varm choklad och öppnar upp inspirationskanalerna.
Det fucking väller in.
Det här är människor som gör det de vill och sen skriver omänskligt fint om det. Som med ödmjukhet, humor och värme berättar om vardag, framtid, projekt. Som vill hjälpa andra göra det de vill. Som varvar med vackra bilder, tips, små skämt.
Jag tror att det behövs. Jag tror att det behövs inspiration, motivation ambition, i världen, vardagen. Det behövs ljusglimtar och örfilar som får oss att göra det vill verkligen vill.
När jag läst färdigt sitter jag en stund och tittar tomt på facebooks nyhetsflöde. Smuttar på min choklad som nästan är slut. Ler ner i koppen. Känner mig lite urblåst, som efter att ha lyssnat på Audioslave. Klartänkt. Pigg. Och, framför allt, glad.
Har ni fler bra tips på bloggar, krönikor, människor?

Dagens lilla glädje-grej: att sitta på ett café i Vasa med en laptop och ge fritt utlopp åt min litterära nörd.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0