Vad Jag (Inte) Gör

Chris Martin mumlar tonsatt poesi i högtalarna och genom mitt öppna fönster hör jag regn som slår emot marken. Gardinen vajar slött i brisen. Klockan är tre och jag har varit vaken i ett par timmar. Sett på Blood Diamond. Dragit på mig en stor stickad tröja. Skitit i att borsta tänderna.
Fikade igår. Skulle träffa Lisen, men så ringde Oscar när jag stod på hållplatsen och våldgästade oss. Vi hamnade på Le Pain Francais i fyra timmar. Tittade på folk, halvsov i en soffa, fotade, skrattade, diskuterade censur och propaganda och kosmopolitism i avsaknad av Lärartommys lektioner.
Jag tror det är sådana vi är. Vi behöver lite intellektuell stimulans. Även om det är frivilliga diskussioner över en kaffe. 
Gick också ut på Sticky Fingers igår med Karin. Träffade trevliga och mindre trevliga människor samt ett par kompisar från skolan. Kände ett styng av saknad över Donner. Inte plugget. Men skolan. Bambaidiotier, chailattefikor och jag-älskar-dig-sms.
Jag behöver ett syfte. Ledighet läker så länge den är meningsfull, men jag bara slösar tid just nu. Sitter ensam nånstans och läser. Redigerar någon bild. Ser lite på teve. Käkar nåt. Bakar nåt. Sover.
Det räcker inte. Jag behöver Lärartommys diskussioner, behöver människor och vänner för meningen de ger mig, behöver känna att jag gör något. Vill inte driva omkring i ett vansinnesvakuum och se på medan tiden rinner genom fingrarna. Det räcker inte. Ledighet läker så länge den är meningsfull, men den är bara meningsfull när den är i kontrast till nåt annat.
När jag hade som mest att göra var det bästa jag kunde tänka mig att sitta och titta på en film en vanlig tisdagseftermiddag. Nu är det det enda jag gör. På ett sätt älskar jag det, absolut; vårterminen gör fortfarande ont; men jag behöver ett syfte. Ett projekt. Nåt att göra, nån att träffa, nåt att bry mig om.
Några idéer?


Dagens lilla glädje-grej: att hitta Blood Diamond på servern.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0