Going For It

Jag kör hela grejen fullt ut.
Långdusch i (fejk)marmorklätt badrum, lotion iklädd frasig morgonrock, BBC World News i bakgrunden, sitta i enorm tom säng och skriva det här.
Eget hotellrum.
Flyget mot Göteborg kom av sig på väg från Manchester och landade i Hamburg. Landningen var ett rent jävla helvete och jag velade mellan att slå på telefonen för att smsa mina vänner för att säga att jag älskar dem, och att hålla mobilen avstängd och desperat be mina tysta böner.
Jag och mina föräldrar och femtio andra svenskar tog oss till ett hotell, och så fick jag ett eget rum. Jag har aldrig känt mig såhär vuxen, eller såhär lugn. Jag vill bo här. Eller, framförallt: jag vill aldrig åka härifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0