The Mean Reds

Breakfast at Tiffany's introducerar kära miss Holly Golightly uttrycket to have the mean reds. Det är som att vara rädd men inte veta för vad, säger hon. Jag trodde att jag visste vad hon menade, men när jag vaknade imorse blev jag expert på området. 
Klockan ringer och jag känner bara: nej. Jag är inte redo. Snälla. Jag är inte redo att vakna än. Men det ger mitt alarm såklart blanka fan i och fortsätter envist ringa, och jag sträcker mig med ömmande muskler och stänger av skiten. Stirrar upp i taket och identifierar plötsligt trycket över bröstet - rädsla. Jag försöker sätta fingret på orsaken till den medan jag långsamt gör frukost i en tom lägenhet, äter, slötittar på facebooks nyhetsflöde, kollar mobilen, duschar, fixar till ett cover letter, äter lunch, men nej. Jag vet inte. Jag är halvt paralyserad av rädsla idag men jag vet inte för vad. 
Kanske är det för att inte få ett jobb. För att skämma ut mig totalt när jag lämnar in CV:n. För att killen jag dejtar ska, efter att hängt med mig hela dagen igår på en klätterfabrik (fråga inte), bestämma sig för att jag inte är nåt att ha. För att min lön inte ska ha kommit in på kontot. För att allt jag har här ska rinna mellan mina fingrar och försvinna. Kanske. Jag vet inte. Jag vet bara att jag inte var redo för den här dagen och att jag är liten, gråtfärdig och vettskrämd idag. 
Det går över. Oroa er inte, för det gör inte jag. Det här är en bugg i systemet, och allt jag behöver är en god natts sömn för att reboota och bli mig själv igen. En god natts sömn och kramar. Mycket kramar. Jättemycket kramar. Och lite choklad. Holly Golightly har Tiffany's. Jag har choklad. I'll be fine. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0