Världens Bästa Knark

Sidenpyjamas, grovstickad kofta, tekopp, bris genom öppet fönster. Förbannad på iTunes men överjävligt pepp på livet. Framtiden. Hög på drömmar och rädslor.
Har inte packat färdigt men däremot långfikat med Lisen och suttit i fönstersmyg med chailatte och framtidsplaner. Hållit armarna om bara ben och törstat efter en sällsynt sommarbris. Diskuterat allt och inget och försökt fatta att vi snart börjar trean, tar studenten, ramlar ut i vuxenlivet med huvudena före och tanken efter.
Jag ska bli frilansfotograf, är det nya. För varför inte? Jag är bara livrädd för det, det är det enda som håller mig tillbaka. Och Lisen ska bli journalist. Så ska vi bli världens bästa team och jobba för National Geographic.
För varför inte?
Så det blir England. Jobba nåt år, bo i kollektiv, frottera mig i det där språket tills jag inte orkar mer. Sen resa. Fota skriva frilansa springa inte gå.
Sen plugga nåt.
Sen tomt.
Men tills dess har jag ett helt år kvar med världens utan tvekan bästa klass.
Jag lever mitt drömliv. Nej, allvarligt: jag lever mitt drömliv.
Som sagt.
Hög på drömmar och rädslor.
Imorgon: Grekland.
Ha det.
Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0