Nu

Nu. Medan det fortfarande existerar. Det perfekta ögonblicket. Måste försöka skriva ner det.
Klockan är strax efter tre på natten. Eller morgonen. Hur man nu ser det. Det är lite småljust i vad jag antar är öster och jag tror att det är en koltrast som oförtröttligt lallar på en bit bort. Jag har druckit två koppar grönt te med mjölk och honung och sett på film och lett små leenden och diskuterat litteratur och käkat på restaurang med fina människor och orkat så mycket mer än på flera veckor. Jag har gått en gryningspromenad några hundra meter hem med en tunn linnekavaj om axlarna och blomdoft i huvudet. Bortsett från en envis rethosta och överfull blåsa så har jag upplevt det perfekta ögonblicket. För det är väl så att ingenting nånsin är perfekt, om man inte kallar det det?
Nja. Snart ballar mitt huvud ur och det blir för ljust för att sova. Varvar ner med Schulmans blogg och Nils Landgren. Vänder på dygnet men gillar det så jävla skarpt.
Godmorgon, allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0