Bezt

Jag har väntat i sex år. Sex år. Och nu har det hänt. Äntligen. Det är större än störst, bättre än bäst, ballare än ballast:

RED HOT CHILI PEPPERS KOMMER TILL SVERIGE.

(Jag kunde inte få det fetare eller större än så.)
En kompis skickade en länk till en annan kompis på facebook och jag råkade se det. Och slutade andas. Och ögonen höll på att tränga ur sina hålor. Och jag gapade som en fisk. Och hjärtat började slå fortare. Och jag blev genomglad i själen.
Har lyssnat på det här bandet sen jag var tolv år. Har älskat det sen dess. Vet vad alla medlemmarna heter, vad de har för särpräglad stil, mycket om deras historia. Kan nästan alla låtar utantill.
Och nu kommer de till Sverige. Stockholm, närmare bestämt. Fan, vad jag har väntat på det. Har knallat runt i flera år och sagt att det är ett av mina mål i livet, att se Red Hot Chili Peppers live. Står fast vid det.
Måste ta mig till Stockholm. Oavsett allt. Jag måste dit, det finns inget alternativ. Det här gjorde mitt... år. Biljetterna släpps på tisdag kl 9.00.
Det här är så jävla fabulöst. Waaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0