Ny Sorts Schema

Vill ni veta hur en vanlig dag brukar se ut för mig? Really? Åh vad trevligt! Såhär då: 
Vanligtvis börjar jag mellan nio och elva, vilket gör att jag går upp mellan sju och nio, stapplande, illamående, halvblind, som ett förhistoriskt monster ur djupen. Vräker ner lite yoghurt i en skål, spiller flingor i skålen och lite överallt, sätter mig på en kall plåtstol med utsikt över en regnig grå engelsk gata, äter långsamt, mödosamt, slöstirrar på facebooks nyhetsflöde. Så kämpar jag mig upp och upptäcker att jag måste stressa på mig kläder och smink och diska snabbtsomfan och hallelujah utanför dörren och jag behöver vara vid kyrkan senast 21 minuter i vilket-klockslag-jag-nu-börjar för att hinna och om jag har fyra minuter över sticker jag in och köper en mocha på Starbucks. Sen promenerar jag. Det tar 25 minuter och ca 30 sekunder. På jobbet ler jag mot den som står i kassan, vinglar nerför den smala trappan till köket, hälsar på Tracy eller Bethan eller vem som nu är där. Småpratar om vädret, dagen hittills, kanske dagen innan, planer för eftermiddagen/kvällen, tar på mig mitt förkläde. Tar ett djupt andetag och springer upp och står i kassan ler mot kund plockar disk springer ner med disk diskar disk tar upp ren disk ber Chloe/Malek/Gen/Bethan om en mocha värmer mackor springer ut med någons kaffe och/eller någons mat står i kassan gör misstag hämtar Malek eller Gen ber om ursäkt springer ner och diskar disk äter lunch. Andas. Sitter ner med en värkande kropp som protesterar och ett huvud som piskar på mig och ber mig fortsätta för jag har kul. Och sen går jag hem, eller börjar om från början. 
Om jag går hem så går jag inte direkt hem, utan tar gärna en liten shoppingrunda. Jag har märkt att jag var en äggskalle när jag packade för jag tog med mig ungefär två t-shirts, och jag jobbar i t-shirt eller linne varje dag. För det är varmt, vänner. Jobbet är varmt. Så jag köper t-shirts och linnen och en basker. 
På kvällen eller eftermiddagen kommer jag hem till Elin och Hannah, och ibland har de redan lagat mat, ibland inte, och sen hänger vi några timmar (det är okej att äta glass innan maten, stå och twista till Beatles i vardagsrummet, rulla in till köket, sjunga högt och falskt, svära hur mycket jag vill, prata snabbt och med slang och dampiga referenser, sitta i fönstret med en kopp te, tillbringa timtal med att kolla YouTubeklipp och lära oss teckenspråk) innan jag ramlar i säng med mina träiga ben och bultande huvud och sover lite för lite. Ibland går vi ut. Ikväll ska vi ut med Malek och Grekiska Guden, och i mitt stilla sinne undrar jag var alla snygga män kommer ifrån. 
Sen vaknar jag dagen efter, och allting börjar om igen. Och jag somnar nöjd för jag ser fram emot imorgon. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0