Antiursäkt

Först: jag har bestämt mig för att jag inte tänker be om ursäkt. 
I vanliga fall är det precis vad jag skulle göra. Förlåt att jag aldrig skriver nåt, att jag aldrig svarar på era meddelanden, förlåt för att jag är en dålig vän och för att jag inte kan ta emot er kärlek. 
Men det ni måste förstå är att det i mitt universum just nu råder undantagstillstånd. Det här är inte i vanliga fall
Det ni måste förstå är att det här är - och tro mig, det tar emot att säga det - en depression. Alla symtom är avcheckade, från sömnbrist till näringsbrist till brist på livslust. 
Och det ni måste förstå är att det trots allt bara är ett ord, och det kan inte förmedla känslan av att tillbringa dagarna (och nätterna) i Marianergraven - trycket över bröstet, huvudet, syrebristen, det ogenomträngliga mörkret, rädslans iskyla, att inte ens veta vad som är upp och ner. Saknaden, hopplösheten, meningslösheten. Den konstant närvarande och totalt förkrossande ensamheten. 
Det ni måste förstå är att ni inte kan förstå om ni inte varit med om det här själva (och jag ber till alla gudar jag egentligen inte tror på att ni ska slippa det). 
Det ni måste förstå är att jag är ledsen för att jag aldrig skriver nåt, att jag aldrig svarar på era meddelanden, att jag är en dålig vän och för att jag inte kan ta emot er kärlek, men i mitt undantagstillstånd handlar det rent primitivt om överlevnad. Alla problem ni har med mina handlingar eller brist på dem just nu, så ber jag att ni tar upp dem vid ett senare tillfälle med mitt framtida jag. Just nu tänker jag inte be om ursäkt, för om jag inte fokuserar på mig själv just nu, så kommer ni inte ha ett framtida jag att ta upp era problem med. Istället ber jag er att ni finner det i er att ha tålamod, att acceptera det ni inte kan förändra och att ge mig den tid jag behöver. 
Jag älskar er. 
Over and out. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Kärlek ändå <3

2013-02-24 @ 17:44:29
URL: http://meaima.wordpress.com
Postat av: Zellpsynt

Och jag finns här när du vill prata.

2013-02-25 @ 20:49:07
URL: http://zellpsynt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0