Brev Från Mitt Framtida Jag

Till Mig Själv
Sängen I Brighton kl. 04.17.
Andas. 
Jag vet att du känner dig som Bilbo. Som för lite smör på för mycket toast, tunn, du har inget mer att ge. Du önskar att du kunde hata, förbanna, snacka skit och svära, men du älskar honom. Jag vet. Det kommer du alltid göra, mer eller mindre. Det ekar i ditt huvud och det är bara lite för sant, men du måste älska dig själv mer. Det vet du också för ni är inte bra för dig. Det här är rätt. Du känner det ju. Jag vet att det gör ont, att du inte kan sova, att dina ögon klibbar igen av dunstade tårar och att din magkatarr gör uppror, men du vet varifrån den kommer och att du måste därifrån. Att du inser det är det starkaste och det svåraste du nånsin gjort. Det är okej att det gör ont. Du gör rätt. Jag lovar. Du gör rätt och jag älskar dig och du kommer träffa nån annan som också kan kyssa dig i nacken sådär. Nån som inte ger dig magkatarr för du slår knut på dig själv. Jag vet att det gör ont men du gör rätt. 
Du kan göra precis hur mycket glass du vill, dricka hur många vitvinsglas som helst och skriva så många låtar du känner för. Du kommer att fixa det. Du känner det ju själv, eller hur? För du vet att du gör rätt. Det krävs bara tid, du måste bara bita ihop. Jag är så stolt över dig. Du tar ansvar för dig själv, ditt liv och din lycka. Du satsar, du gör nåt, du faller men du försöker. Du lever. Och det är så det måste vara. 
Du kommer inte sova mycket inatt. Det gör inget. Du kommer vakna med grusiga ögon och fortfarande lite feber, du kommer gråta en hel del, din bästa vän kommer krama om dig och ge dig ett sista oroligt ögonkast innan hon går till jobbet och du köper flygbiljett hem till Sverige. Du kommer tvinga i dig mat och Ipren, sen kommer du ta dig till hans lägenhet och göra slut. Det kommer göra ont men du kommer fixa det. Dina vänner kommer vänta hemma med en vinflaska med ditt namn på samt mycket choklad och kramar. Du kommer gråta tills du får vätskebrist, men det är bra smärta. Hälsosam. För du gör rätt. Jag är stolt över dig och jag väntar här, en bit in i framtiden. Det är nice här. Jag trivs skitbra. Jag ser fram emot att ses. 
Jag älskar dig, och kom ihåg att andas. Du gör rätt. Jag lovar. 
Ses snart, 
Lisa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0