Dag x

Ja. Nä. Vad säger man. Hur fortsätter man. 
Mina vänner här säger att vart man än går i Bergen är det uppförsbacke. Tja. Det ligger nåt i det. Mina ben är sladdriga och ledsna efter att ha tillbringat tre timmar i konstant rörelse (i backar) med att förgäves leta efter bemanningsföretagens kontor, lämna CV:n, lära mig stan, läsa trasig karta, gå och gå och gå, upp och ner och framåt och runt. Men det är ju så fint, allting. Hela stan. Jag håller på att bli förälskad i den. Vår gata, i utkanten av centrum (ett par gator ovanför Bryggen, upp på en tvärgata efter Knarkardörren och några gator höger), är kantad av japanska körsbärsträd som fortfarande blommar och strösslar marken med ljusrosa, späda blad. Vi bor tre trappsteg ner i en liten nedgång med en grön, underbart sliten dörr. Utrymmet är begränsat, vi bor lite på varandra, vissa formar får inte plats i den smala diskhon, internet är bipolärt, men jag älskar det för det är vårt. 
Vad jag har gjort, då. Hittills. Uhm. Vi spenderade helgen med ett svenskt kompisgäng som mina vänner känner, på ett café, i någons lägenhet, på nån klubb. Förjävla trevliga typer. Hembryggt vin, charader och öl. Typ så. Söndagen är ett svart hål som slukade en kladdkaka och många koppar te. Måndagen är som måndagar är mest; det vill säga lite förvirrad, seg, och fylld med ett språk man inte riktigt fattar. Jag vet inte. Vad säger man. På ett sätt kan jag det här så väl - söka jobb, vackla utan fast mark under fötterna, främmande land med främmande system; på ett sätt är jag van vid det här. Men å andra sidan så är det ren och skär osäkerhet, rädsla i sin mest grundläggande form. Pressen. Gör nåt. Bli nåt. Men om jag inte kan? Om jag inte orkar? Om jag misslyckas? Där. Precis där. Rädslan. Men på ett sätt är jag van vid den, också.
Jag vet inte. Jag har inget att komma med i nuläget. Det är det här det är. Hålla huvudet nere och söka så många jobb det går. Resten blir gitarr. 
 
 
Och lite annat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0