Högre Sikte Och Hemlängtan

Så. Provjobbet som blev heltidsjobb blev, tja, icke-jobb, men i ärlighetens namn är jag glad att slippa därifrån. Chefen skrämde skiten ur mig och Babs jobbade bara ett par timmar i veckan och stället var så jävla... gult. Så jag är tillbaka på ruta ett, bara lite argare, lite stadigare, lite kaxigare, en lite självsäkrare fasad framför alla mina gamla rädslor som välkomnar mig tillbaka som gamla vänner. 
Jag försöker sikta lite högre den här gången. Försöker. Söker volontärjobb på en second handbokaffär för att få lite säljerfarenhet, och när jag kan få det på CV:t tänker jag söka säljprylar över hela stan. Mailar lokaltidningen och gör reklam för mig själv, säger att jag skulle bli en sjuhelvetes fotojournalist. Sätter ihop en portfolio. Dricker improviserad hemmagjord mocha och driver sammabitet på mig själv, fuck it, du ska fan inte ge upp. Sen går jag leriga regniga skogspromenader med Malek, dansar till funk på jazzklubb med parallallklasspolare (i plural!), dricker mycket te och sover länge bredvid Elin i dubbelsängen. Och för första gången börjar jag sakna er ordentligt därhemma. Det är oroande. Sedan de första kaotiska dagarna här i Brighton har jag knappt längtat hem överhuvudtaget, förrän nu. Jag saknar tryggheten. Jag saknar mina vänner. Jag saknar mina föräldrar. Jag saknar mina dampiga småkusiner. Jag saknar vårt sommarställe. Jag saknar att inte ha den här ständiga orosklumpen i maggropen som tynger ner mig för varje steg jag tar. Jag saknar en jävla massa saker därhemma. Men jag saknar inte klaustrofobin som för mig är inbyggd i själva gatorna i Göteborg. Saknar inte rastlösheten, melankolin, meningslösheten, ofriheten, saknar inte alla orsaker till att jag stack i första taget. Det är bra att jag är här, just nu. Det är som det ska vara. Men jag saknar er i alla fall. Och ibland är jag liten och rädd och orolig, även här. 
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Saknar du att ha en orosklump i magen som drar ner dig? Låter inte så bra..

2012-12-03 @ 14:00:41
Postat av: Lisa

Läs igen: "saknar att INTE ha..." ;)

2012-12-03 @ 15:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0