Snabb Update Och Häftighet

Fort som fan medan jag kan snylta på grannens internet. 

Sitter för närvarande i fönstret ut mot gatan i vår nya lägenhet på Fourth Avenue i Hove. Det är en ljuvlig liten tvåa ca tjugo minuters promenad från Churchill Square, tjugofem minuter från mitt jobb. Vi har två sovrum, ett med dubbelsäng (Stora Rummet), och ett mindre med enkelsäng (Lilla Rummet), som jag för närvarande ockuperar med min förhoppningsvis avklingande förkylning. Vi har även ett relativt rymligt vardagsrum med stora fönster, en bedrägligt mjuk soffa, samt en liten lucka in till köket. Vi har varken mögellukt, varmvatten (vi har bara lyckats få ut ljumvatten) telefonmottagning eller bredband, vilket gör att vi är totalt isolerade i vår lägenhetsoas, bortsett från de stulna stunder då vi kan hacka in oss på grannens trådlösa signal. 

Elin står i köket och lagar mat (vegetarisk improviserad lasagne), jag småpratar med henne genom köksluckan, Hannah duschar. Ikväll ska vi laga chokladmuffins och titta på Breakfast at Tiffany's. Det har regnat hela dagen, vi har storhandlat på Tesco, druckit stora mängder te, suttit i fönstersmygar och haft slöa samtal om just ingenting särskilt. Imorgon ska jag jobba förmiddagsskift och vi ska undersöka möjligheter till bredband. 

Jag har hittills jobbat ett par gånger, senast igår då jag mirakulöst nog tog mig igenom ett niotimmarsskift trots en brutal förkylning. Räddningen var Ipren, mochakaffe och mycket trevliga arbetspolare som fick mig att skratta och äta kaka.

Jag trivs. Jag trivs verkligen. I lägenheten och på jobbet, i stan och med människorna. Jag är lycklig. Det är en ganska häftig sak att kunna säga. 

Jag är lycklig. Tänkte bara att ni kanske ville veta det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0